Catalogus
Zoeken
Algemeen
Gezegde

Marketing met promotionele kleding

Een merk is de identifier van een specifiek product, service of bedrijf. Het is hoe mensen over je zullen denken en wat je te bieden hebt. Marketing van een merk naar een doelgroep is een ingewikkeld proces dat jaren vergt om dat succesvol te doen. In dat proces helpt het om de juiste gereedschappen bij de hand te hebben om je identiteit en persoonlijkheid op een sterke manier over te brengen. Een succesvolle tool om merken te bouwen is promotionele kleding! Kleding zoals: bedrukte T-shirts, geborduurde polo shirts of basebal caps voorzien van een logo zijn zo effectief omdat ze een tastbare herinnering zijn van uw merk. Een herinnering die veel moeilijker te negeren is dan TV, advertenties of online reclame. Wanneer je iemand kleding geeft met een boodschap bedrukt of geborduurd geef je hem iets dat hij fysiek draagt en in zijn leven opneemt. Om zo dicht bij de doelgroep te komen is een kans waar veel marketeersw van dromen. Onderschat de kracht van tasbare reclame met promotionele kleding niet.


Hoe kun je promotionele kleding gebruiken?

Wel, het mooie van gedrukte shirts en geborduurde caps is de mogelijkheden die er zijn om de boodschap vorm te geven. Niet alleen kun je het logo of marketing boodschap drukken, maar je kunt ook de kleur van de kleding matchen met de bedrijfskleur. De ogenschijnlijk eenvoudige aanpassingen maken dat promotionele kleding geidentificeerd wordt met je merk door je doelgroep. Je wilt tenslotte dat je doelgroep naar je kleding kijkt en onmiddleijk aan je boodschap of bedrijf denken. 
Kies promotionele kleding die past bij je merk identiteit, maar ook bij de gelegenheid waar je de kleding voor inzet. Dat maakt de boodschap veel sterker.Bijvoorbeeld, bent u op een congres waar het mileu een belangrijke rol speelt, gebruik dan kleding gemaakt van gerecycled of organisch materiaal. Belangrijk is je merk, de doelgroep en de boodschap die je wilt overbrengen. 

 

Hoe kies je promotionele kleding?

Uiterlijk is beangrijk wanneer je een naam en reputatie probeert op te bouwen voor je bedrijf. Niet alleen is het belangrijk dat je medewerkers kleding dragen die past bij hun werk en je bedrijf, maar ook dat zij de juiste promotionele kleding dragen bij bedrijfs events. Wanneer je promotionele kleding uizoekt voor je bedrijf (of dat nou is om aan je doelgroep te schenken of voor je medewerkers om te dragen) denk aan de identiteit van je bedrijf om de goede stijl te kunnen vinden. Bijvoorbeeld, mooie geborduurde koks schorten zijn normaal niet zo'n goede keuze als je een transport bedrijf hebt. Je zoekt kleding die functioneel en/of relevant is voor je bedrijf en/of de doelgroep. De zijn letterlijk honderden verschillende kwaliteiten en soorten promotionele kleding om uit te kiezen, het is niet zo moeilijk om  kleding te vinden die de persoonlijkheid van je bedrijf uitstraalt en matched met de gelegenheid


De goede kleding selecteren

Wanneer je besloten hebt wat voor promotionele kleding je gaat gebruiken, moet je besluiten hoe het gepersonificeerd moet worden zodat het past in de gelegenheid en goed aansluit bij de (gewenste) merk identiteit, De bedrukking of borduring moet natuurlijk de doelen reflecteren die je hebt met de promotie campagne of als het kleding is voor je medewerkers om op het werk te dragen wat je wilt uitstralen. Wil je de merkbekendheid verhogen? Geef je het als geschenk aan goede klanten? Is het bedrijfskleding voor je medewerkers?  Al deze doelencorresponderen met een andere boodschap. 
Bijvoorbeeld, als je een gratis T-shirt weggeeft op een beurs, wil je een zo groot mogelijke, pakkende boodschap drukken, zodat het opvalt en mensen het leuk vinden om te dragen. Als het echter voor je medewerkers is wil je een smaakvolle, niet al te grote bijna onopvallende borduring od opdruk.
Het belangrijkste om op te letten is om het ontwerp en kledingstuk zo op elkaar en de doelgroep af te stemmen dat mensen het ook -graag- gaan dragen. Als je kleding niet aantrekkelijk is eindigt het ergens achter in een kast. Maar daar staat tegenover dat goed e promotionele kleding je een hele sterke en langdurige marketing boodschap geeft waar je naar op zoek bent. Blijf altijd onthouden dat promotionele kleding een ander doel heeft dan alleen maar gratis dingen weggeven..